Nowa Uchwała - Pomoc zdrowotna dla nauczycieli
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że 13 lutego 2023 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego opublikowano nową uchwałę dotycząca pomocy zdrowotnej dla nauczycieli. UCHWAŁA Nr LXXII/538/2023 Rady Miejskiej w Kleczewie z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie określenia rodzajów świadczeń oraz warunków i sposobu przyznawania środków w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kleczew jest do pobrania w zakładce Uchwały i Zarządzenia oraz poniżej.
Nauczyciele ze szkół dla których organem prowadzącym jest Gmina Kleczew mogą składać wnioski do Centrum Usług Wspólnych w Kleczewie pl. Kościuszki 7/1, 62-540 Kleczew.
Pomoc zdrowotna przyznawana jest dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kleczew . Z funduszu pomocy zdrowotnej mogą korzystać także nauczyciele po przejściu na emeryturę, rentę lub nauczycielskie świadczenie kompensacyjne.
Terminy składania wniosków:
Wnioski należy przesłać pocztą lub składać w Centrum Usług Wspólnych w Kleczewie pl. Kościuszki 7/1, 62-540 Kleczew w terminach:
- do 15 maja
- do 15 listopada
Zgodnie z Rozdziałem 3 § 6. pkt. 3 załącznika do ww. Uchwały .
Do wniosku należy dołączyć :
- aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające fakt istnienia ciężkiej lub przewlekłej choroby wystawione nie wcześniej niż na 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku lub kopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności potwierdzoną za zgodność
z oryginałem; - oryginalne imienne dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów leczenia (faktury, rachunki za konsultacje, leczenie, zabiegi, badania specjalistyczne, zakup lekarstw)
- paragony nie będą uwzględniane - wystawione nie wcześniej niż 12 miesiące przed dniem złożenia wniosku; - oświadczenie o przeciętnych miesięcznych dochodach na jednego członka rodziny ze wszystkich źródeł przychodu osiągniętych w okresie ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu;
- zaświadczenie o potwierdzeniu zatrudnienia od pracodawcy wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed złożeniem wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
Uwaga:
- Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej nauczycielowi może złożyć również opiekun lub członek rodziny, przełożony nauczyciela, Rada Pedagogiczna szkoły oraz przedstawiciel związków zawodowych, jeżeli nauczyciel nie jest zdolny osobiście do podejmowania czynności w tym zakresie.
- Wnioski składane są do Burmistrza Gminy i Miasta Kleczew za pośrednictwem Centrum Usług Wspólnych pl. Kościuszki 7/1, 62-540 Kleczew.
- W przypadku zatrudnienia nauczyciela w kilku szkołach, wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej potwierdzany jest przez dyrektora szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony w najwyższym wymiarze etatu/czasu pracy.
- Jeżeli wniosek nie spełnia wymagań formalnych, w tym zawiera braki w dokumentacji,
o której mowa w § 6 ust. 3, nauczyciel jest wzywany do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. - Wnioski niekompletne i nieuzupełnione w terminie lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Wnioski ewidencjonowane są w rejestrze stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
Pomoc zdrowotna może być udzielona nauczycielowi tylko raz w roku budżetowym.
Poniżej znajdziecie Państwo Regulamin wraz z załącznikami.
- Uchwała nr LXXII_538_2023
- Załącznik_nr_1-_Wniosek
- Załącznik_nr_2_-__Oświadczenie_o_sytuacji_materialnej_rodziny_nauczyciela
- Załącznik_nr_3_-_Zaświadczenie_o_zatrudnieniu
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!